Popis
Komu je hra určena? Hra je ideální zejména pro děti 2. ročníku v období, kdy se rozvíjí počítání do 100. Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva. Mladší děti se učí znát hodnotu a vzhled jednotlivých mincí. Produkt obsahuje: 45 hracích karet + dárek pravidla + nápady k dalšímu využití úžasně praktická krabička Na kartách jsou rozmístěné mince v horní a dolní části. Jedná se v součtu o částky do 100,-. Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle příslušné částky peněz.   Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu.   Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců.   Co se děti naučí: orientovat na číselné ose do 100 sčítat a odčítat do 100 (písemně i zpaměti) dopočítávát do 100 rozložit číslo na desítky a jednotky porovnávat čísla do 100 zaokrouhlovat na desítky poznat vzhled jednotlivých mincí používat mince v hodnotě 1, 2, 5, 10, 20, 50 počítat s mincemi do 100 korun Základní pravidla: Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je spoluhráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč hodnotu v mincích (já mám) a ve spodní části je pak zapsána číslicí odlišná hodnota (kdo má?). Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „Já mám první kartu“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 81?“, jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož mince dávají součet 81, a položí otázku podle spodní části karty (v tomto případě „Kdo má 23?“). Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu.   Aktivity pro jednoho hráče: Dítě si vybere   jednu kartu,  do sešitu opíše obě čísla a splní následující úkoly:  napíše počet desítek a jednotek písemně sečte / odečte obě čísla  napíše číslo předcházející a následující hodnotě mincí, a vytvoří tak číselnou řadu zaokrouhlí obě čísla na desítky  dopočítá, kolik chybí do 100 pro každé z čísel Dítě může také použít   více karet   a splnit následující úkoly:  ze všech karet vytvoří řetěz (mince x číslo) znázorní součet více karet pomocí papírových mincí a bankovek sečte mince na příslušných kartách a zapíše výsledek Aktivity pro skupinu: Desítky a jednotky:  První hráč řekne podle své karty například: „Já mám 5 desítek a 3 jednotky. Kdo má 3 desítky a 5 jednotek?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 35. Větší/menší:   Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 32. Kdo má číslo, které je o 9 větší než 80?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 89. Početní úkoly:   Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 72. ” Navazujícího hráče vyzve příkladem, který sám vymyslí podle čísla ve spodní části karty. “Kdo má 54 + 7?“. Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 61.   Hledám kartu:   Vypíšeme si z karet všechna čísla, která hra obsahuje. Hráči reagují na pokyny zadavatele. Příklad zadání: „Hledám kartu, která má tuto hodnotu: 2 desetikoruny a 2 pětikoruny. “ Tedy hledá kartu, na které je celková hodnota mincí 30. Reaguje hráč, který má znázorněnou hodnotu 30 např. takto: 1 dvacetikoruna a 1 desetikoruna.   Vyvolávaná : Jeden je hlasatel, který dává úkol, ostatní sledují na kartě součet mincí. Hlasatel vyzve hráče například takto: „Kdo má součet mincí mezi 50 a 55, udělá tři dřepy. “ Kdo má, provede činnost a stává se novým hlasatelem. Nastane-li situace, že by hlasatelů bylo více, buď hlasatel zúží možnosti, nebo vybere někoho dalšího.   Od největšího : Vytvoříme skupiny po pěti nebo více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle hodnoty mincí na svých kartách – od nejvyšší po nejnižší hodnotu.   Pohyblivé řady : Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž hodnotu zná. Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty. Spočítají hodnotu protivníka a porovnají s hodnotou na své kartě. Kdo má vyšší číslo, vyskočí, kdo má nižší číslo, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady.   Větší bere : Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky a sečtou hodnotu mincí. Kdo má větší obnos, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet.   Cvičíme : Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají své karty, kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice.   Domečky:   Karty s konkrétními charakteristikami, například rozmezí po 10 (10–20, 20–30,. ), rozmístíme do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle součtu mincí.  .

Parametry

typ hry rodinná
autor kateřina hrabíková
ean 8594206910024
herní doba do 15 minut
1. základní hra / rozšíření základní hra
2. minimální věk 7
3. jazyk hry český
4. jazyk pravidel český
5. minimální počet hráčů 1
6. maximální počet hráčů 32
7. herní doba (minut) do 15

Značka Zodpovědná výuka

EAN: 8594206910024