Popis
Komu je hra určena? Hra je ideální zejména pro děti 4. ročníku v období, kdy se rozvíjí počítání do 10 000. Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva. Mladší děti se učí znát hodnotu a vzhled jednotlivých bankovek a mincí. Produkt obsahuje: 45 hracích karet + dárek pravidla + nápady k dalšímu využití úžasně praktická krabička Na kartách jsou rozmístěné mince v horní a dolní části. Jedná se v součtu o částky do 10 000,-. Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle příslušné částky peněz.   Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu.   Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců.   Co se děti naučí: orientovat na číselné ose do 10 000 sčítat a odčítat do 10 000 (písemně i zpaměti) rozložit číslo na tisícovky, stovky, desítky a jednotky porovnávat čísla do 10 000 zaokrouhlovat na tisíce, stovky a desítky poznat vzhled jednotlivých bankovek a mincí používat bankovky a mince v hodnotě 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 500, 1000, 2000, 5000 počítat s bankovkami a mincemi do 10 000 korun Základní pravidla: Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je spoluhráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč hodnotu v bankovkách a mincích (já mám) a ve spodní části je pak zapsána číslicí odlišná hodnota (kdo má?). Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „Já mám první kartu“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 2 030?“, jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož bankovky a mince dávají součet 2 030, a položí otázku podle spodní části karty (v tomto případě „Kdo má 1 620?“). Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu.   Aktivity pro jednoho hráče: Dítě si vybere   jednu kartu,  do sešitu opíše obě čísla a splní následující úkoly:  napíše počet tisícovek, stovek, desítek a jednotek písemně sečte / odečte obě čísla  napíše číslo předcházející a následující hodnotě bankovek a mincí, a vytvoří tak číselnou řadu zaokrouhlí obě čísla na tisíce, stovky a desítky  dopočítá, kolik chybí do 10 000 pro každé z čísel Dítě může také použít   více karet   a splnit následující úkoly:  ze všech karet vytvoří řetěz (bankovky a mince x číslo) znázorní součet více karet pomocí papírových mincí a bankovek sečte bankovky a mince na příslušných kartách a zapíše výsledek Aktivity pro skupinu: Řády:  První hráč řekne podle své karty například: „Já mám 2 tisícovky a 30 desítky. Kdo má 1 tisícovku, 6 stovek a 2 desítky?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 1 620. Větší/menší:   Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 1 620. Kdo má číslo, které je o 80 větší než 8 000?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 8 080. Početní úkoly:   Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 1 577. ” Navazujícího hráče vyzve příkladem, který sám vymyslí podle čísla ve spodní části karty. “Kdo má 5 495 + 7?“. Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 5 502.   Vyvolávaná : Jeden je hlasatel, který dává úkol, ostatní sledují na kartě součet bankovek a mincí. Hlasatel vyzve hráče například takto: „Kdo má součet bankovek a mincí mezi 1000 a 2000, udělá tři dřepy. “ Kdo má, provede činnost a stává se novým hlasatelem. Nastane-li situace, že by hlasatelů bylo více, buď hlasatel zúží možnosti, nebo vybere někoho dalšího.   Od největšího : Vytvoříme skupiny po pěti nebo více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle hodnoty bankovek a mincí na svých kartách – od nejvyšší po nejnižší hodnotu.   Pohyblivé řady : Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž hodnotu zná. Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty. Spočítají hodnotu protivníka a porovnají s hodnotou na své kartě. Kdo má vyšší číslo, vyskočí, kdo má nižší číslo, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady.   Větší bere : Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky a sečtou hodnotu bankovek a mincí. Kdo má větší obnos, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet.   Cvičíme : Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají své karty, kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice.   Domečky:   Karty s konkrétními charakteristikami, například rozmezí po 1000 (1000-2000, 2000–3000,. ), rozmístíme do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle součtu bankovek a mincí.  .

Parametry

typ hry rodinná
autor kateřina hrabíková
ean 8594206910048
herní doba do 15 minut
1. základní hra / rozšíření základní hra
2. minimální věk 9
3. jazyk hry český
4. jazyk pravidel český
5. minimální počet hráčů 1
6. maximální počet hráčů 32
7. herní doba (minut) do 15

Značka Zodpovědná výuka

EAN: 8594206910048